Mario Mäeots: digivahendite kasutamine koolis peab olema mõtestatud


Avaldaja:Madli Leikop21. Veebruar 2017

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi loodus- ja reaalainete õppekava programmijuht Mario Mäeots rääkis Vikerraadio Huvitaja saates moodsast koolist - teistmoodi õpetamisest, avatud klassiruumist ja digivahendite kasutamisest õppetöös.

Mario sõnul on muutunud nii õpetamine kui ka õpilased ise, võib lugeda Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kodulehelt. Digivahendite kasutamine õppetöös on vaid üks osa muutunud õpikäsitusest. Õpetaja peab olema ise valmis muutuma lähtuvalt sellest, missugused on tema õpilased. Alanud aasta märksõnadeks on koostöine ja õppijakeskne õppimine, digivahendid ja eesmärgipärane kasutamine. „Kõik asjad ei pea digi olema, õpetades Hansa koolis loodusõpetust teeme seal ka tavalisi asju,“ märkis Mario.

Oluline on, et õpetaja enda jaoks teadvustaks, kas digivahendid aitavad tal paremini õpetada. Kui ei aita, pole mõtet ka digivahendeid tunnis kasutada. See, et koolidel on olemas tahvelarvutid, ei tähenda seda, et neid peaks kasutama kogu aeg ja terve tund, tahvelarvuteid võib kasutada ka mõnes tunni osas.

Loe artiklit täispikkuses siit

Huvitaja saade on järelkuulatav siin

Samal teemal: