"Õpetajad on oma ameti kõige paremad saadikud," ütles haridus- ja teadusminister Mailis Reps täna Eesti Haridustöötajate Liidu konverentsil esinedes.
„Maailmas on meie õpetajad tuntud professionaalidena, kellele on antud suur ametialane vabadus ning kellele toetub üks maailma tugevaimaid põhiharidusi. Samas olen veendunud, et õpetajate häält ja mõtteid võiks olla meie ühiskonna arvamusliidrite seas oluliselt rohkem kuulda,“ ütles minister Reps konverentsil.
Minister märkis, et tugeva õpetajaskonna hoidmiseks peab õpetajana töötamine olema ühiskonnas auasi ning köitev valik. „Oma osa on siin kindlasti magistrikraadiga professionaalile sobiva töötasu garanteerimisel, mis on valitsuse selge prioriteet. Õpetajate miinimumpalk tõuseb aasta teiseks pooleks 1050 euroni ning usun, et aasta lõpuks jõuab keskmine 1300 euro juurde. See on nii riigi kui ka omavalitsuste ühine eesmärk ning omavalitsustel kui koolide peamistel omanikel on väga suur roll.“
„Vundament koolis edukalt toime tulemiseks ning hilisemas elus hakkama saamiseks laotakse alushariduses,“ rääkis minister Reps. „Samas on lasteaiaõpetajate palk üldhariduskooli õpetajate keskmisest palgast madalam ja ka väga suurte regionaalsete kääridega. Sellisel moel ei saa edasi minna – valitsus on otsustanud, et omavalitsused hakkavad saama sihtotstarbelist toetust, millega viia ülejärgmiseks aastaks kvalifitseeritud lasteaiaõpetaja töötasu samale pulgale üldhariduskooli õpetaja palgaga,“ selgitas minister.
Minister rääkis, et tugispetsialisti teenuse kvaliteet ja kättesaadavus hakkab suurenema. „Igal lapsel on õigus saada vajadusel tugispetsialisti nõustamist ja omavalitsus peab seda pakkuma. Selleks anname omavalitsustele alates järgmisest aastast lisaraha orienteeruvalt 6 miljonit eurot aastas, mis lubab tõsta nii spetsialistide töötasu kui ka võtta praegusega võrreldes inimesi juurde,“ kõneles Reps.
Minister Reps rõhutas, et õpetajaametit ei muuda ahvatlevaks valikuks üksnes palk. „Küsides noortelt, mida nad oma tuleviku töölt ootavad, siis tuuakse välja soov teha tähendusega tööd, omades selgeid karjääri- ja arenguvõimalusi, võimalust ise otsustada ning ka paindlikku töökeskkonda. Paljud neist kattuvad sellega, mida õpetajatöö ju tegelikult pakub. Seetõttu peame tooma õpetajatöö tänapäevase sisu enam nähtavale,“ rõhutas minister. „Selle kõrval peavad nii riik, koolid kui ka ülikoolid tegelema ameti sisemise poolega – toetame üliõpilasi ja alustavaid õpetajaid, et nad saavutaksid suurema selguse õpetajate töökoormuse, põhi- ja lisaülesannete teemades ning leiaksid kindluse, et oma tööle tagasiside küsimine ja kolleegile tagasiside andmine oleks erandi asemel reegel,“ rääkis minister.
Allikas: Haridus- ja Teadusministeerium
Samal teemal: