Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasiumi õpilased osalesid Erasmus+ projektikohtumisel Küprosel


Avaldaja:Madli Leikop12. Märts 2019

18.- 22.02. toimus LTTA (Learning, Teatching and Training Activities) 4. etapp Stavros Gymnasium´s Küprosel koos partnerkoolidega Portugalist, Poolast, Hollandist ja Kreekast. Kohtumisest võttis osa Sofia Odegova 9.a klassist ning kaks õpetajat – Merle Pähn ja Irina Belokurova.

Kohtumise eesmärk oli süvendada õpilaste teadmisi pagulastega seotud probleemide kohta Küprosel ja kogu maailmas, panna neid kriitiliselt mõtlema, analüüsima ja järeldusi tegema, muutma nende stereotüüpe, arendada õpilastevahelist koostööd koos keeleõppega.

Eesmärgi saavutamiseks valmistas iga riik kodutööna ette muinasjutu koos illustratsioonidega pagulaslaste poolt kirjutatud jutustuste põhjal „Monologues across the Agean Sea. The journey and dreams of unaccompanied refugee children”, mida kohtumisel tutvustati teistele. Lisaks muinasjutule tegid meie kooli õpilased ka pagulasteemalise animafilmi (https://youtu.be/5nCTOKlRPmE). Toimus kunsti töötuba, kus joonistati paaristööna lõuendile pagulasteemalisi pilte kollaaži jaoks. Õpilastele esines ametnik, kes rääkis pagulasprobleemidest Küprosel ja kogu maailmas. Kohtumise käigus said õpilased avaldada oma arvamust ning esitada küsimusi ja anda tagasisidet.

Clipboard01.jpg

Paralleelselt õpilaste töötubadega toimus õpetajatel töine arutelu projektitegevusega seotud teemadel. Projektijuhid Kreekast tutvustasid ülesannet viimaseks kohtumiseks Kreekas (näidend) ning täpsustati jooksvaid küsimusi.

Vastuvõttev riik oli kohtumise põhjalikult ette valmistanud. Töine osa oli põimitud huvitava kultuuriprogrammiga – Larnaka, Limassoli ja Kakopetria ajalooliste  vaatamisväärsustega tutvumine ning linnaekskursioon Nikosia vanalinnas.

Projektikohtumise viimasel päeval tutvustasid kohaliku kooli õpilased rahvuslikke sportmänge, milles said osaleda nii külalisõpilased kui ka õpetajad.

Kohtumine oli töine ja huvitav.

Projekti rahastab Euroopa Liidu programm Erasmus+.

Artikli autor on Merle Pähn Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasiumist

Samal teemal: