Sitsiilia projektikohtumise teema oli turism ja võõrad kultuurid


Avaldaja:Madli Leikop19. Detsember 2019

Detsembris toimus Põlva Gümnaasiumi Erasmus+ projekti “Ausgewähltes Virtuelles Europa” järjekordne kohtumisnädal, sedakorda oli kohtumispaik Taormina Sitsiilias.

Loo ja fotod saatis Koolielule Põlva Gümnaasiumi saksa keele õpetaja Aimi Jõesalu.

Põlva Gümnaasiumi esindasid Maarja-Lill Mahlakas, Kris-Ly Kannik, Taavi Ilves, Isabel Brigita Rebane, Lemme Liin. Õpilasi juhendasid-saatsid saksa keele õpetaja Aimi ja juhiabi Epp.

Projektikohtumise teema oli turism. Just teema tegigi meie projektinädala väga eriliseks: kõikidel päevadel püüdis pilku Etna vulkaan (saabumisel bussiga Taorminasse sõites “turtsus” vulkaanist ka tuleleeke ja –sädemeid). Lisaks Catania ja Taormina vaatamisväärsustega tutvumisele külastasime kahte hotelli ja maaelu-turismitalu  S. Margherita Sitsiilias. 

Rahvusvahelistele õpilasgruppidele olid igaks külaskäiguks jagatud ülesanded, mille põhjal valmisid erinevatel turismiga seotud teemadel kokkuvõtted-esitlused. Kahel koolipäeval toimusidki pidulik avamine, iga maa õpilaste esituses oma koolide tutvustused ja esitlused iga osalejariigi ja kodulinna  turismi kohta, töötoad, õpetajate töökoosolekud ja elamusterohke lõpuüritus. Osalejate võõrkeelte oskused olid väga erinevad, mistõttu olid esitlused nii saksa kui inglise keeles ja sekka ka itaaliakeelseid sõnu.

Taorminas.PNG

Aga ettevõtmisi saatis algusest lõpuni itaallaste lõbus laul ja tants. Avaüritusel tantsisid kõik itaalia lõbusat tantsu kaasa, ka koolis õppivad puuetega õpilased.

Tänu suurepärastele Erasmus+ projektidele on õpilastel võimalus peredes elades näha-tunda omal nahal kultuuride erinevust. Erinevate kultuuridega tutvumine on ka meie projekti üks osa. Eks meie ja itaalialiku elustiili vahel on päris suuri erinevusi, mis jäävad meid kummitama veel kauaks ajaks. Lummama jäävad itaallaste toitude valmistamise ja pakkumise kultuur, mis kätkeb endas sajandite pärandit.

Õpilaste muljed 

Mulle meeldis väga ööbimine ja majutus peredes, sest seeläbi oli võimalik näha teist kultuuri nii nagu turismireisil olles kindlasti näha ei oleks saanud. Projektis osales ka inimesi, kelle emakeeleks oli saksa keel või kelle peres räägitakse saksa keelt. Nii oli väga hea  enda saksa keelt praktiseerida nendega rääkides või neid kuulates. Sain ka palju uusi sõpru ja mul on võimalik ka edaspidi palju saksa või siis inglise keeles rääkida nendega. Nägime palju Sitsiiliat, toredaid inimesi ja saime maitsta huvitavaid toite. 
Negatiivsemaks pooleks oli see, et plaan muutus pidevalt ja tihti juhtus, et itaallastest võõrustajad ei edastanud õiget infot. (Lille)

feedback.PNG

Mulle meeldis väga, et oli nii palju õpilasi erinevatest riikidest. See tegi selle projekti väga eriliseks. Meeldis, et iga päev oli eriline. Saime külastada erinevaid kohti ja räägiti nii saksa kui ka inglise keeles, mis oli huvitav. Meeldis, et olid rahvusvahelised grupid, sest tänu sellele sai arendada oma keelelisi oskusi ning pärast seda olid ettekanne. Vahva oli, et saime ööbida peredes. Tänu sellele sain Itaalia kultuurist palju teada ja tunnetada omal nahal meie kultuuride erinevust. Sain süüa palju erinevaid Itaalia toite, mis olid päris teistsugused Eesti omadest. Kahju oli sellest, et tihti jõudis info väga hilja meieni, aga üldiselt oli kõik kokku väga hea kogemus. (Isabel Brigita)

Väga meeldis perega koos ajaviitmine, seejuures sai õppida rohkem Itaalia kultuuri kohta. Samuti sain õpetada neile eesti keelt ja jutustada meie kultuuri kohta. Töötubades sai praktiseerida keeli: nii saksa, inglise kui hispaania keelt. Saime korralikult tutvuda Taormina ajalooga ja külastada vaatamisväärsusi. Sain juurde uusi sõpru ja tutvusi, kellega hakkan suhtlema ka edaspidi. (Lemme)

tort.PNG

Muljed olid head. Kõige parem oli host-perega aega veeta. Perega rääkimisel suuri takistusi ei tulnud. Laupäeva õhtul ja pühapäeval sain hosti saatmisel linnaga tutvuda, aga samas tundus, et mind tutvustati hoopis linnale, kuna jäin oma pikkusega lühikeste itaallaste seas silma. Järgnevatel päevadel sain koolis praktiseerida saksa, inglise ja natuke ka itaalia keelt. Toit ja inimesed olid teistsugused, aga head. Sain külastada Taorminat, Milazzot ja Cataniat. Kõige rohkem segas teadmatus, mis pidi ja kas pidi kuna juhtuma. Ise niimoodi elada oleks imelik. (Taavi)

Minule õppereis Sitsiiliasse väga meeldis. See andis võimaluse kohtuda paljude erinevate inimestega, näha imelist loodust, praktiseerida erinevaid keeli  ja kogeda elu ehtsas Itaalia perekonnas. Mulle meeldis, et projekt toimus mitmete erinevate riikidega, see andis võimaluse tutvuda omakorda erinevate kultuuridega ja saada tutvusi erinevatest riikidest, kellest nüüdseks on saanud minu head sõbrad. Sellised projektid on väga olulised, kuna see paneb end väljuma mugavustsoonist, nägema asju teise nurga alt ning ka väärtustama oma kodumaad rohkem. (Kris-Ly) 

Projektijuhtidel Aimil ja Epul on taas hing rahul ja rõõmus ja uhke, et järjekordne projektikohtumine nii eriliste elamustega läbitud! Ja on palju elamusi-mälestusi, mida meenutada ja mille üle mõtiskleda. Kasvõi iga inimese väärtustamist, kuna õpetaja Fara tutvustas meile isiklikult kõiki oma õpilasi, sealhulgas ka teistest erinevaid. Taaskasutust võis märgata, näiteks olid väga paljudes raudteejaamades hoopis plastpudelitest jõulupuud ja -inglid; väärtustati igat valmistatud toitu jne. 

Samal teemal: