Kevadel lõppenud HITSA õpilaskonkursile „Maailmariik Eesti“ on lasteaedade vaatevinklist põhjust tagasi vaadata: animatsioonikategoorias anti lasteaedadele välja kolm auhinnalist kohta.
Tänapäeva muutunud õpikäsitus ning tehnoloogia vahendite laialdane kasutamine on tekitanud huvitava olukorra: õppija roll ja vastutus kasvab, õppida saab igal pool ja igal ajal ning teadmiste hankimine on tänu nutiseadmete ja interneti levikule vaid minutite küsimus.
IT Kolledži tudengid Uku-Mart Uprus, Karell Veskimeister ja Mariana Maidla olid juunis kahenädalasel õppereisil Hiinas ja täiendasid oma teadmisi maailma juhtivas tehnoloogiaettevõttes Huawei.
Klassiruumi sisustamine esitlusseadmetega on aastaid põhinenud üpris lihtsatel alustel. Moodsad klassiruumilahendused on aga tunduvalt mitmekülgsemad ja nõuavad seetõttu teistmoodi lähenemist. Vaatame, kuidas on muutunud visuaalse tehnika lahendused koolides.
Teiste IT-teenuste kõrval pakub HITSA Infosüsteemide Arenduskeskus koolidele ka Moodle’i õpikeskkonna kasutamist. Tegemist on vabavaralise keskkonnaga, mille arendusi teeb rahvusvaheline Moodle’i kogukond.
Sel suvel HITSA korraldatud rahvusvahelises küberkaitse suvekoolis esinenud USA küberkaitse ekspert Jeff Moulton räägib, miks ja mida peaksid lapsed koolis küberkaitse kohta õppima.
Põltsamaa Ühisgümnaasium on Eesti esimene üldhariduskool, kus saab õppida küberkaitset. Õppimine küberkaitse suunal algas 1. septembril 2015, õpilasi oli 18.
Õppida saab klassis ja koridoris, õues ja internetis, kodus ja kooliteel. Mõni ruum toetab õppimist paremini kui teine, mõni ruum koguni kutsub õppima, uurima, liikuma, suhtlema või süvenema.
Vormsi Lasteaed-Põhikooli pere alustas sel aastal õppetööd 27 õpilasega. Tavapärasele õppetööle lisaks valmistab Hullo külas asuva koolimaja töökas personal tunde ette nii koolis käivatele õpilastele kui ka distantsõppe õpilastele, kes ei ela Vormsi saarel.
Infoühiskonnas on raske toime tulla ilma infopädevuseta. Uut infot vajame me pidevalt, nii isiklikuks otstarbeks kui ka õppetöös kasutamiseks. Kuidas valida sobiv infoallikas, infopäring sõnastada, tulemusi kriitiliselt hinnata, kasutuslitsentse teada ja lõpuks ka korrektselt viidata?