Õpetajakoolitus uues kuues


Avaldaja:Madli Leikop15. September 2013

Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni Keskuse avamisel lubati külalistel kõigepealt kõike oma silmaga kaeda ja oma käega katsuda. Didaktikalaborid tutvustasid töötubades uusimaid õpetamistehnoloogiaid ja metoodilisi lähenemisi.

Ülikooli Terra maja 4. korrus oli reedel, 13. septembri pärastlõunal huvilistest tulvil: kõik tahtsid näha tuliuut innovatsioonikeskust. Alushariduse labor, keelelabor, looduslabor, ajaloo- ja ühiskonnalabor, loov-, tehnoloogia-, üld- ja terviselabor tutvustasid veerandtunniste töötubadena keskuse kasutusvõimalusi. Didaktikalaborid ongi haridusinnovatsiooni keskuse (HIK) kõige mahukam osa. Laborid koondavad nii maailma kui Eesti parimat õpetamisvõtete alast kogemust, töötavad välja Eestile sobivaid lahendusi, testivad ja levitavad neid. HIKi teine tegevusvaldkond on hindamine: õpitulemuste, õpetaja, kooli ja selle juhtimise hindamine, mõõtmisvahendid laste arengu jälgimiseks, õpiraskuste kindlakstegemiseks jms.

IMG_1785.JPG

Minister Jaak Aaviksoo tutvus alushariduse labori võimalustega.

Innovatsioonikeskus võis kohati jätta petliku mulje, sest kui ühes või teises laboris parasjagu midagi ei toimunud, siis oli vaatepilt nagu tavalises klassiruumis ikka: lauad, toolid, kapid, riiulid, vast arvuteid veidi rohkem ja tahvel ka interaktiivne. Alles siis, kui huvilised-õpetajad tegutsema asusid, sai aimu, miks on see koht haridusinnovatsiooni keskus.

IMG_1784.JPG

 

IMG_1781.JPG

IMG_1775.JPG

Fotodel on üldlabor, matemaatikalabor ja keelelabor õppijate ootel.

Looduslaboris toimusid demonstratsioonkatsed anorgaanilisest keemiast ja seda jäi vaatama ka haridusminister Jaak Aaviksoo. Alushariduse laboris sai käed külge panna puutetundlikule lauale. Keelelaboris olid laudadel tahvelarvutid ja toimus kogemuslik töötuba „Õnne- ja vabadustunde kogemisest keeletunnis“ Contact mängu demoversiooni abil. Loovlaboris presenteeriti valikut õppejõudude ja õpilaste lühivideotest „Inimene õpetab iseennast“.

IMG_1793.JPG

Looduslaboris toimusid demonstratsioonkatsed anorgaanilisest keemiast.

HIK tähendab täiesti uut lähenemist õpetajakoolitusele: didaktikalaborites õpitakse ise uut moodi, 21. sajandi ootustele vastavalt, ja hakatakse ka oma õpilasi uut moodi õpetama. HIK on mõeldud nii TLÜ õpetajakoolituse ja hariduse valdkonna üliõpilastele ja õppejõududele kui haridusuuendajatele väljastpoolt. HIK arendab koostööd kõigi vahel, kes haridusega kokku puutuvad. Innovatsioonikeskus pakub võimalust mistahes (kõrg)kooli või aine didaktikutele teha projektide raames koostööd. Innovatsioonikeskusesse oodatakse erafirmasid, osaühinguid, mittetulundusühinguid, kus on õppimisel ja õpetamisel midagi uut kasutusele võetud. HIKis saab oma projekte-ideid tutvustada ja edasi vaadata, kas, kuidas ja mida koolis praktiliselt kasutusele võtta. HIK hakkab pakkuma valikkursusi kooliõpilastele, just selliseid kursusi, mida valiksid vähesed ja mida koolis lihtsalt poleks võimalik õpetada. Ja HIK kogub ja tutvustab maailma hariduskogemust.

Endised loenguruumid renoveeriti kaasaegseks keskuseks Euroopa Liidu regionaalarengu fondi infrastruktuuri meetme toel. Keskuse avamisel lausus haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksoo, et ehkki keskuse silmapaistvam osa on tehnilised seadmed, loodab ta, et kõige tähtsamaks saab siiski see, mis inimesel kahe kõrva vahele jääb ehk siis uued teadmised.
Tallinna Ülikooli rektor Tiit Land lausus avamisel, et haridusinnovatsiooni keksus on avatud kõigile huvilistele ning ta ootab õpetajakoolituse-alast koostööd teiste kõrgkoolidega.

 Video: huvilised puutetundlikul laual muusikat tegemas.

 Video: looduslabori tutvustus.

IMG_1796.JPG

IMG_1777.JPG

IMG_1778.JPG

Ülemisel fotol puutetundlik laud alushariduse laboris, alumistel piltidel looduslabor. Fotod tegi Madli Leikop. 

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet