Koolielu haridusportaalis toimuvad esmakordselt õppevara talgud, mille esimeses etapis korrastasid õpetajad 400 digitaalset õppematerjali. Kõigi talguliste vahel loositi välja tahvelarvuti, mille võitis Vaike Rootsmaa Rannu Keskkoolist.
Euroopa tänaste väljakutsete taustal tõi Euroopa Noorteparlamendi Balti Foorum 27.-30. novembril Narva põnevateks aruteludeks kokku 127 noort osalejat 20 eri riigist. Arutelude tulemusel valmis kaheksa väljakutsuvat resolutsiooni, mis antakse üle foorumi patroonile Marina Kaljurannale 22. jaanuaril.
Robotexil oli pealtvaatajatel tore jälgida, kuidas robotid jalgpalliplatsil mõõtu võtsid ja palle vastase väravasse jooksutasid. Kas oskasid pealtvaatajad aimata, missugust tööd ja pühendumust nõuab ühe sellise roboti valmistamine ja arendamine?
Pelgulinna Gümnaasiumi IT-arendusjuht Birgy Lorenz toob oma artiklis välja digipööret takistavad kitsaskohad meie koolides siin ja praegu. Piltlikult öeldes minnakse lahingusse lootuses, et ehk piisab võitmiseks meist endist, olemasolevast ressursist ja ettevõtlikkusest.
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus korraldab õpilaskonkursi „Maailmariik Eesti“, et õhutada noori arvuti abil loodud töödega välja pakkuma ideid, kuidas Eesti võiks maailmas veelgi paremini silma paista. Konkursi auhinnafond on üle 9000 euro, tähtaeg on 29. veebruar.
Eelmise aasta lõpus toimus esmakordselt kahe HITSA koordineeritud võrgustiku – ProgeTiigri ja eTwinningu – ühisseminar. Seminaril algatati kaheksa põnevat programmeerimisprojekti, mis toetavad õpetajaid ja õppijaid tehnoloogilise kirjaoskuse arendamisel ning nende oskuste lõimimisel õppetöösse.
Detsembris saadeti Koolielu portaali neli juhendit (Quizizz, Dotstorming, Open Sankore, Office 356), millega saab lähemalt tutvuda 12. jaanuaril toimuval veebiseminaril.
2016. aasta on merekultuuriaasta. Kultuuriministeeriumi algatatud teema-aastana on see pühendatud merega koos elamise tavadele ja traditsioonidele ning arutlustele mere tähendusest ja väärtusest kaasaegses Eestis.
29.-31. jaanuarini toimub Tallinnas esimene loomealade hackathon, kus üle 100 inimese hakkavad arendama digitaalseid rakendusi loovaladele. Loomehäkk toob kokku IT- ja loomeinimesed ning ettevõtjad, et 48 tunni jooksul luua uusi tooteid ja teenuseid valdkondades, nagu mängundus, filmitööstus jne.
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus soovib teile teguderohket ja tarkust täis uut aastat! Tutvu 2016. aasta kalendriga, kuhu on koondatud HITSA olulisemad sündmused sel aastal.