Foxcademy pakub nutikaid võimalusi matemaatika õpetamiseks


Avaldaja:Madli Leikop16. November 2016

Algatuse "Nutitund igasse kooli!" raames on Foxcademy välja pannud auhinna neljale gümnaasiumile: Samsungi tahvelarvutite, ML arvutite laadimiskasti ja Foxcademy matemaatikaplatvormi 2-nädalane kasutusõigus ajavahemikus detsember 2016 - veebruar 2017.

Loo autor on projekti "Nutitund igasse kooli!" algataja Birgy Lorenz

Foxcademy on "Nutitund igasse kooli!" algatuse novembrikuu toetaja. Foxcademy on välja pannud auhinna neljale gümnaasiumile. Iga kool saab kasutada Samsungi tahvelarvuteid koos ML arvutite laadimiskastiga ja Foxcademy matemaatikaplatvormi kaks nädalat ajavahemikus detsember 2016 - veebruari lõpp 2017. Koos sellega toimub Foxcademy poolt õpilastele ja õpetajatele matemaatika õppimise ja õpetamise tuleviku-töötuba. Selleks ootamegi gümnaasiumi esindajatelt postitusi - mida teete teie koolis täna digipõnevat. Võite postitada ka õpilaste tehtud lühiesseesid (300-500 tähemärki koos joonise/skeemi/kavandiga), milline on tuleviku õppimine ja kool. Postita siia! 

F1.png

Uurisime seepärast lähemalt, mis on Foxcademy?

Foxcademy arendab üldhariduskoolide õpilastele mõeldud interaktiivset õppeplatvormi, mille eesmärk on aidata õpilastel targemaks saada ning pakkuda õpetajatele innovaatilisi tööriistu diginutikate õpilaste juhendamiseks.

Foxcademy uudne lahendus on tänaseks kasutusel rohkem kui kolmekümnes gümnaasiumis. Käesoleval õppeaastal kasutab Foxcademy õppeplatvormi matemaatikateadmiste omandamisel iga kümnes gümnaasiumiõpilane Eestis.

Kes on need inimesed, kes Foxcademyt teevad?

Foxcademy platvormi arendab täna juba rohkem kui 10-liikmeline meeskond. Täiskohaga töötab viis inimest: kaasasutajad Sebastian Pikand, Maanus Indov ja Kenneth Pohl, sisuloome juht ja paljuski ka tootearendusega tegelev Mihkel Kotli ning illustraator-disainer Jose Orellana Garcia.

Osalise tööajaga töötavad õppematerjalide ja pedagoogiliste protsesside kallal Cambridge’i ülikoolis teoreetilist füüsikat õppiv Rasmus Kisel, Harvardi ülikooli lõpetanud Erik Tamre ning pikaajalise pedagoogikakogemusega matemaatikaõpetaja Elo Reinik. Lisaks sellele töötab meeskonnaga koos arvukalt vabakutselisi sisuloojaid.

Meie eesmärk on algusest peale olnud sama: pakkuda õpetajatele innovaatilisi tööriistu paremaks õpetamiseks ning aidata õpilastel targemaks saada. Meie visioon on tutvustada haridusmaailma uusi ja kasulikke võimalusi andmeanalüütika, multimeedial põhinevate õppematerjalide ja adaptiivse õppe kaudu.

F2.png

Milliseid uusi tulevikuvõimalusi täna teie juba pakute, millest teised alles unistavad?

Nagu meie visioon ütleb, tahame üldhariduskoolides juurutada andmeanalüütikat, adaptiivset õpet ja multimeedial põhinevaid õppematerjale. Meie peamine eesmärk on teha õpik huvitavamaks, kasutades videomaterjali, interaktiivseid graafikuid, liugureid, vastuste sisestamise välju, teste jms. Kogu multimeedial põhineva sisu oleme põiminud eluliste näidetega.

Nüüd, kui meie sisuloomeprotsessid on juba välja kujunenud ja teooriamaterjali kvaliteet kõrge, jõuame mõelda ka testide ja adaptiivse õppeprotsessi peale. Selleks arendasime suvel matemaatiliste lähteandmete generaatori, mis võimaldab põhimõtteliselt pakkuda lõpmata palju erineva raskusastmega arvutusülesandeid. See ongi adaptiivsete testide alus.

Järgmine eesmärk on säärased testid põimida õpiväljunditega. See on väga oluline, sest statistika sihipäratu kuvamine on õpetaja jaoks kasutu või tekitab lausa segadust. Vaja on hoida asja lihtsana ja aidata andmetest välja lugeda olulisemad vihjed ja trendid, mis peegeldavad õpilaste edukust materjali omandamisel. Vastava info abil saab õpetaja enda metoodikat niimoodi korrigeerida, et õpilased jõuaksid paremini ihaldatud eesmärgini: matemaatiliste probleemide mõistmiseni.

F3.png

Milliseid tulemusi on täna teie toodet testinud koolid saanud?

Miski ei tee meie tuju paremaks kui õpilased, kes kiidavad meie platvormi, sest see aitas neil raskena tundunud teema omandada. Kuna meie õpik suhtleb õpilasega, st kuvame vihjeid, vastusevariante jms, siis sobib ta ka iseseisvaks õppeks. Viimast kinnitab õpilaste hinnang, et meie digitaalne õpik muudab lihtsamaks ka järeleõppimist.

Juba pilootprojekti ajal andsid enam kui 300 õpilast platvormile keskmiseks hindeks 8.6/10. Suhtleme klientidega igapäevaselt ja peame õpilaste ning õpetajate rahulolu väga oluliseks. Lisaks pidevale platvormisisesele ja e-maili suhtlusele külastame koole üle Eesti, et paremini mõista õpetajate ja õpilaste vajadusi ning luua personaalseid suhteid.

Kes on üldse need koolid, kes teie toodet kasutavad?

Tänaseks kasutab meie platvormi üle 30 gümnaasiumi, näiteks Tallinna 21. Kool, Audentese Erakool, Tartu Jaan Poska Gümnaasium, Tallinna 32. Keskkool, Miina Härma Gümnaasium, Orissaare Gümnaasium, Kohtla-Järve Ahtme Gümnaasium ja paljud teised koolid. 

Mida toob tulevik matemaatikaõppesse ja õppimisse üldiselt?

Tänu nutitelefonide ja internetiühenduse kiirele arengule on informatsioon kergemini kättesaadav kui kunagi varem. Lisaks sellele on oluliselt lihtsustunud teadmiste jagamine: üksnes viimase kümne aasta jooksul on esile kerkinud hulk uusi meediumeid, näiteks kümnesekundilised videoformaadid, mitmetunnised online-kursused, 140-tähemärgilised säutsud ja internetiavarustes paiknevad blogipostitused.

Lisaks ootab erasektor tulevastelt töötajatelt loovust, erinevate teadmiste ja oskuste uudset kombineerimist ja kiiret ning strateegilist analüüsivõimet. Kui varem olid ettevõtted salalikud ja kaitsesid kiivalt oma teadmisi, siis tänapäeval võidavad need, kes tegutsevad kõige kiiremini ning on valmis omaks võtma uuenduslikke protsesse ja tehnoloogiaid.

Et tulevased põlvkonnad sellistele ootustele vastaksid, tuleb rõhku panna info töötlemise oskusele, digipädevusele ja analüüsivõimele. Oma platvormi arendamisel ja õppematerjali loomisel peame neid väärtusi silmas.

Ja mida toob lähiaeg teie lahendusele?

Tänaseks päevaks on platvormis kättesaadavad järgmised matemaatikakursused: jadad, võrrandid ja võrrandisüsteemid, trigonomeetria, analüütiline geomeetria, funktsioonid, funktsiooni piirväärtus ja tuletis, integraalid. Kokku moodustavad publitseeritud teemad ca. 65% gümnaasiumimatemaatikast. Selle õppeaasta jooksul on eesmärk jõuda 100%-lise valmisuseni ja lisada ka arvukalt keemia ja füüsika teemasid.

Liitu tasuta Foxcademy 14-päevase testperioodiga aadressil http://www.foxcademy.com.

Samal teemal: