Kampaania "Suurim julgus" astub vastu küberkiusamisele


Avaldaja:Madli Leikop03. Oktoober 2017

Septembris avalikustas Telia Eesti kampaania "Suurim julgus", milles kutsutakse märkama küberkiusamist ja sellele vastu seisma.

Teksti autor on Birgy Lorenz, algatuse "Nutitund igasse kooli!" eestvedaja

Telliskivi Loomelinnakus VabaLaval Youtuberite üritusel tutvustasid noored, kuidas nende kuulsaks saamise teekonnal on ka mitmed neid, kes on võtnud vaevaks jagada halvustavaid kommentaare.

Küberkiusamine on mitmete laste päriselu osa, aga sellest ei tea keegi. Kiusatav ei julge küsia abi ja kiusaja tunneb ennast võimukana. Sedasi aga ei pea asi olema! "Suurim julgus" (http://www.suurimjulgus.ee) näitab ette nii veebilehena kui ka uue kaardi/lauamängu näol, mis sai eelmise nädala lõpus koolidele jagatud, et alati on pääsetee - selleks tuleb oma murest lihtsalt kellelegi rääkida. 

Kaardimängust "Suurim julgus"

Kaardimäng loodi ekspertide poolt (Lastekaitse, Eesti Informaatikaõpetajate Selts, Telia Eesti ja teised koostööpartnerid) ja jagatakse koolidele Telia Eesti poolt tasuta. Mäng sai hoobilt üle Eesti nii kuulsaks, et tuli hakata tellima teist partiid. Huvi tundsid asja vastu nii lapsevanemad kui ka koolid andsid teada, et ühest pakist kooli kohta on ikka liiga vähe. 

Kaardimäng sobib mängimiseks 10–14-aastastele noortele ja valikus on 11 juhtumit + mängijate vabalt loodav juhtum. Mängus on rolli: Tegutseja – inimene, kelle kaasabil juhtum ellu kutsuti; Kannataja – inimene, kes sai loos kannatada; Õhutaja – tegelane, kes astub Tegutseja poolele ja Lohutaja, kes toetab Kannatajat; Ükskõikne, kes näeb ja kuuleb, aga ei tee midagi, et asi laheneks; Sekkuja – tegelane, kes soovib, et probleem siiski laheneks; Kriitik –  kes vaatab lugu eemalt ja nagu nimest aru saada, kriitiliselt; ning viimaks on ka Mõistuse hääl – kes kuulab kõik osapooled ära ja pakub lõpliku lahenduse, kuidas lugu võiks lõppeda, võimalusel siiski kõikidele osapooltele õnnelikult. 

Usume, et mäng inspireerib koole ja õpilasi ka ise vastavaid juhtumeid välja mõtlema ning rollimängu sedasi omalt poolt edasi arendama. 

Mängu on võimalik ka võita. 
- "Nutitund igasse kooli!" oktoobrikuus loositakse välja üks mäng õpetajale, kes tutvustab, kuidas tema küberkiusamise vastu sellel kuul on õpilastega võidelnud. Reeglid ja juhised leiate siit: https://www.facebook.com/groups/nutitund/.
- Õpilased võivad mängu võita, kui nad osalevad Küberpähkli testis (digitaalse ohutuse alane test 4.–9. klassile toimub 9.10–5.11.2017 Info: www.küberpähkel.ee).

Kaardimängu hakkavad jagama ka Telia Eesti töötajad, kes võivad sattuda teie kooli mõnda nuti- või digitundi läbi viima, et tutvustada tulevikuameteid, rääkida digitaalsest ohutusest või muust innovaatikast tehnoloogiamaastikul. 

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet