Parimas eTwinningu projektis on ülesanded vikerkaarevärvilised


Avaldaja:Madli Leikop19. Juuni 2018

eTwinningu 2017/18. õa projektivõistluse võidutöös koostavad ja lahendavad lapsed huvitavaid ülesandeid. Kose-Uuemõisa Lasteaed-Kooli lasteaialapsed õpetaja Leila Lehtmetsa juhendamisel on projekti „Elu kui vikerkaar“ nutikad autorid.

Eile tunnustati Tallinnas eTwinningu projektivõistluse parimaid töid ja juhendajaid-õpetajaid. HITSA innovatsioonikeskuse juhataja ja eTwinningu projektijuht Elo Allemann sõnas kokkutulnuile, et tegelikult võib iga eTwinningus osalenud õpetaja endale tehtu eest aitäh öelda, sest nad on pakkunud õpilastele midagi teistsugust, vaheldust koolitöös. „eTwinning ongi muutunud õpikäsitus,“ meenutas Elo Allemann ühe kogenud koolijuhi sõnu. 
 
Esikoht
 
Konkursi esikoha pälvis Kose-Uuemõisa Lasteaed-Kooli eTwinningu projekt „Life is like rainbow“ („Elu kui vikerkaar“) õpetaja Leila Lehtmetsa juhendamisel. Projektis osalesid 4- kuni 7aastased lapsed.
 
Projekti idee on lihtne: iga vikerkaarevärv seostati kindla valdkonnaga, näiteks punane oli keeleoskus, oranž kunst. Esindatud oli veel matemaatika, sport, mängud, teadus, muusika. „Et laps näeks, et elu on tervik, kuigi selles on palju värve. Üks projektipartner andis valitud valdkonnast ülesande, teised lahendasid. Ülesande mõtlesid lapsed ise välja ja ise lahendasid ka,“ selgitas Leila Lehtmets.
 
Projektipartnereid oli algul mitmest riigist, aga Eestiga koos pidas lõpuni vastu vaid Tšehhi. „Sellise projekti idee oli mul juba mitu aastat, viimistlesin, tegin ettevalmistusi ja lõpuks viisin ellu,“ sõnas Lehtmets. „Mõte oli, et laps tugineb varasemale kogemusele, mida ta on näinud, kuulnud, varem teinud, ja sellest lähtuvalt pakub ülesande välja. Ideid tuli seinast seina. Koos arutlesime, kuidas ülesannet lahendada, kas see on üldse lahendatav või tuleb midagi muuta. Näiteks muusikaülesande puhul tuli lastele kohe meelde, kuidas nad jõulupeol esitasid ühe tantsu koos robotitega, seda võiksid teised lapsed ka proovida. Las nad panevad oma robotid tantsima! Või et eelmisel aastal panime tühja munakoore sisse taimed kasvama, proovime veel.“ 
 
DSC_0023.JPG
Leila Lehtmets
 
Leila Lehtmets sõnas, et tema jaoks oli kõige keerulisem see, kuidas projektipartnereid kaasata ja innustada, kuidas juhtida protsessi nii, et sellest üks tervik välja tuleks. „Kõik keskendus sellele, et laps tuleks ise ülesande ideele, mitte ei lahenda täiskasvanu poolt etteantut,“ sõnas Lehtmets.
 
Eduka projekti saladus on tema sõnul väga lihtne: „Ma armastan oma tööd, ma armastan oma lapsi. See ongi peamine. Olen muidugi koolitustel käinud ja kasutan ka seal õpitut.“
 
Žürii tõi esikohatöö puhul välja järgmist: väga põnev ja loov projekt, uudselt üles ehitatud läbi värvide. Twinspace´is väga hea ülevaade kogu projektist ja koostööst. Õppeainete lõiming suurepärane, selgelt ja arusaadavlt toodud välja projekti eesmärk ja õpiväljundid. Hea näide sellest, milline üks kvaliteetne eTwinningu projekt peab olema. 
 
Teine ja kolmas koht
 
II koha saavutas projekt „Scratch me, if you can!“, juhendaja õpetaja Pille Kaisel Metsküla Algkoolist. Žürii hinnag: väga äge projekt. Projektitöö organiseerimine väga hea. Ajaveebis kogu protsess kajastatud, täpsed ja konkreetsed ülesanded. Kasutatud palju erinevaid vahendeid projektitöö läbiviimiseks. Suurepäraselt teostatud ja dokumenteeritud. 
 
Pille Kaisel sõnas auhinda vastu võttes, et selle projekti algne idee pärineb koostööst Tartu Hiie Kooli haridustehnoloogi Mari Tõnissoniga.  „Lihvisime esialgset ideed, nüüd on projektis viis partnerit, neli välismaalt,“ ütles Kaisel. Need on samuti väikesed koolid Kreekast, Hispaaniast, Türgist ja Soomest. Projekt seisnes selles, et õpilased, kes olid just alustanud inglise keele õppimist, koostasid ja jutustasid digitaalseid lugusid ScratchJr programmi kasutades.  
 
DSC_0025.JPG
Pille Kaisel
 
III koha pälvis Narva Lasteaia Põngerjas projekt „Small scientists discovering the Earth“ („Väikesed teadlased avastavad Maad“), õpetaja Natalja Varkki.  Žürii hinnang: suurepärane õpilaste teadustegevust propageeriv projekt. Kaheksa võrdselt panustavat partnerit. Suurepärane näide koostööst ja Twinspace´i kasutamisest.
 
Et Natalja Varkki oli just kohtumisel projektipartneritega, võttis tunnustuse vastu lasteaia juhataja Jektaerina Golubtsova. Ta sõnas, et hea meel on sellise kolleegi üle, kes arendab nii õpilasi kui teisi kolleege, kes väärtustab meeskonnatööd. 
 
Esile tõsteti veel järgmiseid eTwinningu projekte:
 
- GPS ART, parim õuesõppe projekt. Eve Saare, Pirita Kose Lasteaed.
- Yellow Stars´Stories, parim eTwinning Pluss projrkt. Meili Läänemets, Tartu Mart Reiniku Kool.
- An intresting Practice Day, parim eTwinningu projekt kutsehariduses. Ruth Leping ja Marje Jesjutin, Pärnu Kutsehariduskeskus.
- Creativ Europeans, parim kunstiprojekt. Ingrid Pius, Tartu Hiie Kool.
- My Fatherland – 100!, parim isamaaline projekt. Ere Tumm, Võru Kreutzwaldi Kool.
- RoboMath, parim robootikaprojekt. Triinu Grossmann, Haanja Kool. 
 
Projekte hindasid eTwinningu eksperdid Meeri Sild, Mari Tõnisson, Ingrid Maadvere, Varje Tipp, Laine Aluoja. eTwinningu hindamismudeli alusel vaadeldi projektide pedagoogilist uuenduslikkust, õppekava lõimimist erinevates õppeainetes, suhtlemist ja infovahetust partnerkooliga, koostööd partnerkoolide vahel, aga ka tehnoloogia kasutamist ning projekti tulemusi ja mõju.
 
rsz_dsc_0013.jpg
Suur töö on tehtud, tunnustus käes!
 
eTwinning on rahvusvaheline koostöö programm, mis annab õpetajatele suurepärase võimaluse üksteiselt õppida ja omavahel häid kogemusi jagada ning õpilastega koolidevahelistes õpiprojektides osaleda. Loe lähemalt eTwinningust ja sellest, kuidas koostöövõrgustikuga liituda: http://www.etwinning.net/et/pub/index.htm.
 
Fotod: Laura Vetik. Avafoto: Unsplash, Luca Upper.
 
Samal teemal: