Teisipäeval, 11. aprillil kell 13.00 algab Väätsa mõisas konverents „Lõimitud õpperuum“. See on avalöök Väätsa Põhikooli mööbliprojektile, kus Väätsa Põhikooli õpilased hakkavad omale sobilikku mööblit välja mõtlema ja kus arhitektide, disainerite ja inseneride abiga valmib kaasaegne koolimööbel.
HITSA korraldab 23. aprillil Kultuurikatlas tehnoloogiapäeva, kus lastele ja noortele esitletakse uudseid tehnoloogiaid, mida kohapeal ise järele proovida saab. Ürituse raames toimub ka HITSA õpilaskonkursi „Maailmariik Eesti“ finaal.
Miks on oluline kujundada ja hinnata õpilaste digipädevusi? Meid ümbritseb iga päev tehnoloogia, lapsed puutuvad juba varases eas kokku kõikvõimalike digivahenditega, tunnevad ja käsitlevad neid palju rohkem ja osavamalt kui nende vanemad või õpetajad koolis. Miks on digipädevusi vaja veel kujundad?
Digitaalseid arengumappe ehk õppija kasutusele võetud keskkondi, mis toetavad personaalse arenguga seotud tegevuste esitlemist ja reflekteerimist digitaalsel kujul, võib õpetajal olla üks, kaks, kolm või rohkemgi. Või mitte ühtegi. Eesti õpetajate seas on praegu levinud pigem viimane variant.
Veebileht educatorstechnology.com on välja toonud kaardirakendused, mis võimaldavad kaartide loomist, annotatsioone ning kaartide jagamist. Tasub julgelt proovida ja jagada kogemust ka teistega, sest kaarte saab edukalt kasutada ka õppetöös.
„Lõimitud aine- ja keeleõpe on funktsionaalse keeleoskuse arendamine ja toimub igas ainetunnis,“ ütles Tartu Ülikooli emakeeleõpetuse professor Martin Ehala LAK-õppe päeval osalenutele. Aprill on LAK-õppe kuu ja seda tähistatakse Eestis seitsmendat aastat.
Paikuse lasteaias Mesimumm on loodud mitmekülgsed võimalused igapäevaste tegevuste rikastamiseks - mängutuba, kunstituba, muusikasaal ja koolitussaal, mis varustatud moodsate vahenditega. Tehnoloogia kasutamisel toetab lasteaia 25 pedagoogi haridustehnoloog Helin Laane.
Aina rohkem räägitakse 21. sajandi oskustest ning tähtsal kohal õppetöös on digioskuste arendamine. Muutunud õpikäsitlus nõuab õpetajatelt uut moodi õpetamist. Üks võimalus seda teha, on rakendada innovaatilisi õpilugusid.
Foxcademy arendab keskkooliõpilastele mõeldud interaktiivset õppeplatvormi, mille eesmärk on lihtne – aidata õpilastel saada targemaks ning pakkuda õpetajatele uusi innovaatilisi tööriistu juhendamiseks.
2015. aasta lõpus pälvis Eesti Lennuakadeemia värske vilistlane Dain M. Muru Archimedese aasta tudengiblogija tiitli oma populaarse reisiblogi eest, mida tuhanded huvilised Delfi portaali vahendusel jälgisid. Dain jagab ka uudiskirja lugejatele mõningaid lihtsaid soovitusi eduka blogi pidamiseks.