Väljaandes „Digitaalsete kodanike kasvatamine“ rõhutatakse eTwinningu projektide mõju aktiivse kodakondsuse arendamisele. Kes on digitaalne kodanik? Kuidas on eTwinning aidanud õpetajatel ja õpilastel kujundada tunnetust enda kohast digimaailmas?
eTwinningu pedagoogiline juht Anne Gilleran märgib väljaandes: "Me ei saa enam eristada digimaailmas ja füüsilises maailmas juhtuvat, need on igal tasandil üksteisega seotud ning sel, mis juhtub ühes, on suur mõju teisele." Just seetõttu vajame digitaalse kirjaoskusega vastutustundlikke kodanikke.
Raamatus määratletakse digitaalset kodakondsust kolme põhilise samba kaudu: kuulumine, kaasatus ja kaitse.
Tänapäeval ei kasutata digitaalsete kodanike mõistet üksnes tehnoloogia kasutajate kohta, vaid see tähistab neid, kes kasutavad tehnoloogiat aktiivselt ning turvalisel ja vastutustundlikul viisil.
Sama rõhutatakse ka raamatus esiletoodud arvukates projektides, mis olid seotud eTwinningu 2016. a digitaalse kodakondsuse teemaga. Neist leiab ideid ja selgitusi, kuidas õpetajad ja õpilased on arendanud uusi digioskusi ja 21. sajandi õppimisvõimet.
Raamatut on nüüd võimalik eTwinningu trükiste lehelt alla laadida.
Samal teemal: