eTwinningu projektitöö sobib kutseõppeasutusse hästi, oleks vaid rohkematel kutseõpetajatel rohkem aega eTwinningusse panustada – nii võib kokku võtta Pärnumaa Kutsehariduskeskuses 27. aprillil toimunud õppepäeva peamise mõtte.
eTwinning on väga populaarne üldhariduskoolides, kutseõppeasutustes on õpilased ja õpetajad tvinnimise võlusid alles avastamas. eTwinning on Euroopa koolide virtuaalne kogukond. Koolid saavad eTwinningu töökeskkonnas Twinspace´is suhelda, koostööd teha ja projekte luua. „eTwinningu programm on täpselt selline, nagu selle iseenda jaoks loote. eTwinningu töökeskkonda saab õpetaja parimal moel oma töös ära kasutada, näiteks videokonverentse teha,“ sõnas eTwinningu projektijuht Eestis Elo Allemann.
Pärnumaa Kutsehariduskeskuses on eTwinninguga tegeletud 12 aastat, algul tagasihoidlikumalt, nüüd juba julgelt ja üha uusi kolleege ning õpilasi kaasates. „See pakub õpilastele võimalust üle-euroopaliselt suhelda. Projektide teemavalik on täiesti vaba. Muidugi on hea, kui lõpptulemus on väga kvaliteetne, aga alati ei pea asja kvaliteedi pärast tegema, eTwinningu projektis osalemisel võib olla palju eesmärke,“ ütles kutsehariduskeskuse haridustehnoloog, arendusosakonna juhataja Varje Tipp. Üks eesmärk on kindlasti 21. sajandil vajalike töö- ja õpioskuste arendamine.
Pärnumaa Kutsehariduskeskuse õpetajad ja õpilased tutvustasidki eTwinningu projekte, milles nad osalevad. Kutseõppes on hea, kui projekti teema saab siduda õpitava eriala või praktikaga, projektipartnerite leidmise teeb raskemaks see, et õppe- ja praktikaajad on väga erinevad. Teenindusõppeosakonna õpetajad Maie Jesjutina ja Ruth Leping ütlesid, et vahel on ka üldhariduskoolid end projektipartneriteks pakkunud, ja kui sobib, võiks seda võimalust kasutada – noorematele on see kui eelkutseõpe.
Nende praegu käsil olev projekt on „Huvitav praktikapäev“ (An intresting practice day). Osalevad Tšehhi, Slovakkia, Hispaania, Türgi ja Eestist kaks kutsekooli – Pärnu (müüja-teenindaja eriala II kursus) ja Vana-Vigala. Kuidas toimub praktika teistes riikides? Seda veel saadakse teada, sest näiteks Hispaania partnerkool läheb praktikale alles mais. Koordineerimistöö oligi keeruline, aga juurde on juba õpitud IT-oskuseid ja inglise keelt.
Teenindusõppeosakonna õpetaja, osakonna juhataja asetäitja Endla Kruuda juhendab õpilasi eTwinningu projektis „Kas sa tunned minu linna?“ (Do you know my town?) Ta ütles, et on eTwinningus täielikult algaja, nii et lihtsam oli liituda mõne juba toimuva projektiga. Ka julgustas ta, et inglise keeles suhtlemist ei maksa karta, keel on töövahend. Projekti mõte on lihtne: tutvustada projektipartneritele oma kodu(kooli)linna. Pärnu valis töövahendiks Weebly keskkonna, ja praeguseks on valmis väga ilus kodulehekülg, mis tutvustab Pärnut iga kandi pealt: ajalugu, kultuurisündmusi, arhitektuuri, loodust. Projekt, kus osalevad Rumeenia, Serbia, Gruusia, Ukraina, Poola, Itaalia ja Eesti, lõppeb 10. mail videokonverentsiga.
Teenindusõppeosakonna kutseõpetaja Taisi Talviste koos oma õpilasega rääkisid projektist „Toidud kohalikust toorainest“ (Dishes from local vegetables and ingrendients). Pärnu koolist on selle projektiga jäänud tegelema kaks noormeest (alustajaid oli rohkem), aga nad on südamega asja juures. Projekti lõpuks valmib kokaraamat, kus on sees kohalikust toorainest valmistatud roogade pildid ja retseptid.
Õpilased, kes õppepäeval osalesid, rõhutasidki just, et eTwinning muudab õppetöö huvitavamaks, see on midagi teistmoodi kui tavaliselt, sunnib n-ö koolist välja vaatama, õpetab täiesti uusi oskusi.
Päeva lõpuks uuriti koos, missugused veebivahendid sobivad projektitööks ning kuidas Twinspace´is projekti planeerida.
eTwinningu tegevusi Eestis koordineerib Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus.
Samal teemal: