eTwinningu rahvusvaheline kontaktseminar Horvaatias: töised päevad südasuvises soojuses

Avaldaja:Madli Leikop19. Juuni 2017

31. maist kuni 3. juunini toimus Horvaatia kuurortlinnas Śibenikis rahvusvaheline seminar, kus kohtusid ligi sada õpetajat 21 Euroopa riigist, kes soovivad kasutada õppetöös õuesõppe metoodikat ning siduda seda eTwinningu kaudu rahvusvahelise projektitööga.

Loo ja fotode autor on Muraste Kooli vene keele õpetaja Anu Kihulane.

Eestist osalesid informaatika õpetaja Karmo Lugima Uhtna Põhikoolist, geograafia õpetaja Helle Anijärv Tartu Hiie Koolist ja inglise ning vene keele õpetaja Anu Kihulane Muraste Koolist.

Dalmaatsia piirkond tervitas osavõtjaid südasuviselt: iga päev paistis päike ja õues oli 26-28 kraadi sooja. Kohalikud veel meres ujumas ei käinud, küll aga eestlased. Kiviklibune rand tegi liivarannaga harjunud päkkadele ikka valu ka.

Kolm päeva olid töised. Sissejuhatavas seminaris tegime esimese katse üksteisega tuttavaks saada ning kuulasime eTwinningu parimaid praktikaid Horvaatiast. Järgnevatel päevadel proovisime kätt Twinspace´is ja eTwinning Live´is , IT-vahendite võimalusi kasutasime õuesõppe mängus “Aarete jaht”, mis toimus meie ööbimiskoha hotellikompleksi territooriumil. Alustasime ajurünnakut projektiideede ja -partnerite leidmiseks ning ettevalmistusi projektide planeerimiseks.

Seminari viimasel päeval kuulasime lühiülevaateid juba kinnitatud projektide kohta.

Õnneks olid korraldajad mõelnud ka sellele, kuidas tööpäevade pinget leevendada. Ühel õhtupoolikul külastasime vabaõhumuuseumi “Etnoland”, kus rahvariietes giid tutvustas värvikalt kohaliku piirkonna söömis-, joomis- ja kurameerimistavasid. Sellele järgnes  õhtusöök Horvaatia rahvusköögi toitudega.
Meie arvates veetsime kõige vapustavama päeva ikkagi Krka Rahvuspargis matkates. Kõrged mäed ja selge veega kosed panid ahhetama, nii hingematvalt ilusad vaated avanesid meie ees!

Anu: “Minu jaoks oli tore üllatus see, et leidsin nii kaugel maal projektipartneri Lätist. Peale selle oskab Karlis veel eesti keelt. 31. mail ujusin meres, ei tea, millal Eestis merre saan - külm ju! Hea oli plaatanipuud kallistada. Ja meie reisiseltskond sobis kuidagi eriti hästi omavahel kokku!”

Karmo: “Noore informaatikaõpetajana olen viimasel aastal digivahenditega õppetöös väga palju kokku puutunud. Koolitus Śibenikis oli asjakohane, sest leidsin nii mõnegi rakenduse, mida edaspidi koolis praktiseerida. Uued teadmised kuluvad ära selleks, et siduda neid teadmistega, mida olen hiljuti Eestis läbitud koolitustel saanud. Need puudutavad muutunud õpikäsitust ning 21. sajandi teadmiste omandamist. Horvaatias oli eTwinningut puudutav minu jaoks arvutiinimesena lihtsasti arusaadav, huvitav hakkas siis, kui moodustusid meeskonnad projektitöö tarbeks. Tutvusin õpetajatega neljast erinevast Euroopa riigist ning meie ühiseks eesmärgiks sai  eTwinning projekt “Smart Use of Smart Devices”, mille käigus jagame praktikaid peamiselt õpilaste endi nutiseadmete kasutamiseks koolitunnis. Koostöö käivitub järgmisel õppeaastal. ”

Helle: “Lisaks kasulikele tvinnimise ja IT-vahendite võtetele, toredatele uutele tutvustele jätsid unustamatu mulje meile kui tasandiku-inimestele mäed. Eriti toredad olid sõidud mägiteedel, samuti matk mägisel Krka Rahvuspargi matkarajal. Enne ärasõitu kasutasime  võimalust tutvuda ka õiteehteis Šibeniku vanalinnaga: külastasime üht neljast linna kaitsnud kindlusest, nautisime kunstimuuseumile sarnanevaid katedraale (eriti ilus on UNESCO maailmapärandi nimistusse kuuluv Püha Jakobi katedraal)  ning ekslesime kitsastel ja ülikitsastel kivistel tänavatel.”