eTwinning kui kultuurinähtus


Avaldaja:Madli Leikop03. Aprill 2018

2018. aastal tähistame Euroopa kultuuripärandi aastat. Ka Euroopa koolide virtuaalses kogukonnas eTwinningus osutavad õpetajad ja õpilased sel aastal rohkem tähelepanu nii oma maa kui ka Euroopa ühisele kultuuripärandile.

eTwinningu veebipõhiseid ja digitaalseid töövahendeid kasutades sündinud projektid on kultuuriväärtus omaette. Ei ole võimalik kokku lugeda, kui palju eri rahvaste kultuurikombestikku, arhitektuuripärandit, (kultuuri)ajalugu, looduskauneid paiku ja vaatamisväärsusi on aastate jooksul projektidesse talletatud. Isegi kui Eestist üks, Soomest teine ja Prantsusmaalt kolmas kool teevad lihtsa projekti, kus lapsed räägivad oma koolist ja koolipäevast, on jälle killuke kultuuri jäädvustatud: killuke koolikultuuri ja haridusajalugu. „Koolinoorte rahvusvahelise projektina on iga eTwinningu projekt seotud kultuuripärandiga,” kinnitab eTwinningu ekspert, Tallinna Lilleküla gümnaasiumi haridustehnoloog Meeri Sild, kellel on ka rahvusvaheline eTwinningu projektide hindamise kogemus. „Osalejad tutvuvad projektipartneri riigi, kodupaiga, koolikultuuriga. Paljud projektid on suunatud kultuuripärandi jagamiseks, näiteks õpilased õpetavad partneritele oma rahvamänge või -tantse, loetakse muinasjutte, jagatakse rahvusköögi retsepte ja palju muud säärast. Ilma kultuuridimensioonita ei olegi ükski projekt mõeldav.”

Loe artiklit täismahus Õpetajate Lehe veebist!

Foto: Koolielu arhiiv. 

Samal teemal: