eTwinningu projekti sobivad ka muinasjutud, robotid ja matkamine


Avaldaja:Madli Leikop01. Juuli 2018

Juuni keskpaigas tegid eTwinningusse aktiivselt panustanud õpetajad kokkuvõtteid eTwinningu õppeaastast, tunnustati parimaid projekte ja kõige aktiivsemad koolid said kätte märgise „eTwinningu kool“.

2017/18. õppeaasta eTwinningu projektivõistluse võidutööd on  Kose-Uuemõisa Lasteaed-Kooli eTwinningu projekt „Life is like rainbow“ („Elu kui vikerkaar“) õpetaja Leila Lehtmetsa juhendamisel, Metsküla Algkooli projekt „Scratch me, if you can!“ õpetaja Pille Kaiseli juhendamisel ja Narva Lasteaia Põngerjas projekt „Small scientists discovering the Earth“ („Väikesed teadlased avastavad Maad“), juhendaja õpetaja Natalja Varkki. Nende kolme kohat saab lähemalt lugeda Koolielu artiklist „Parimas eTwinningu projektis on ülesanded vikerkaarevärvilised“. 

Esile tõsteti veel järgmiseid projekte: 

GPS ART, parim õuesõppe projekt. Juhendaja õpetaja Eve Saare, Pirita Kose Lasteaed.

GPS ART (GPS-kunst) kutsus lapsi matkama ja joonistama. Kasutades nutiseadmes Endomondo äppi, salvestasid lapsed ekraanil nähtava joonisena oma teekonna või teekonnad. Moodustusid kujundid, või planeeriti teekond teadlikult nii, et lõpuks tuli välja soovitud kujund. Sellest omakorda tehti joonistus, mis lõpuks laeti projektikeskkonnas Padleti seinale kõigile imetlemiseks. Mida kõike lapsed jalutades joonistasid! Virtuaalsel näitusel on piltidel koerad, kassid, linnud, lilled, hobune, hulk eksootilisi loomi, laevad, majad, lapsed ja isegi üks jäätisetuutu. Lisaks pildistasid lapsed ka matkal nähtud loodust ja muud teekonnal kogetut. Need pildid on samuti projektikeskkonnas üleval. GPS-kunsti tegid huvilised Eestist, Lätist, Leedust, Poolast, Türgist ja Hispaaniast. 

Yellow Stars` Stories, parim eTwinning Pluss projekt. Juhendaja õpetaja Meili Läänemets, Tartu Mart Reiniku Kool.

Projekti „Kollase tähe lood“ keskmes on folkloor ja muinasjutud. Muinasjutud õpetavad headust, sõprust, üksteise abistamist. Projektis osalesid Eesti, Saksamaa, Armeenia, Aserbaidžaani, Leedu, Kreeka, Poola ja Horvaatia 6-10-aastased lapsed. Nad mõtlesid ise muinasjutte välja ja illustreerisid neid; laulsid ja võtsid laulud videosse, tegid käsitööd, postkaarte jpm. Peategelane oli kõikides lugudes kuldne imetäht (tähed) ja kõik tehtu on üles pandud projekti blogisse TwinSpace´is.

My Fatherland – 100!, parim isamaaline projekt. Juhendaja õpetaja Ere Tumm, Võru Kreutzwaldi Kool.

Rahvusvahelises projektis „Mu isamaa – 100!“ tähistati Eesti, Leedu, Läti ja Soome 100. sünnipäeva. Lapsed koostasid oma isamaa kohta stendi, kus tutvustasid olulisemaid fakte ajaloost, kultuurist, tänapäevast; kirjutasid isamaalise luuletuse; kirjutasid, mida nad oma kodumaale sünnipäevaks soovivad; näitasid, kuidas nad tähistavad naaberriikide suurt juubelit. Kõik tehtu pandi ülesse projekti töökeskkonda TwinSpace´is. 

RoboMath, parim robootikaalane projekt. Juhendaja õpetaja Triinu Grossmann, Haanja Kool. 

Eestist osales projektis veel Türi Põhikool (õpetaja Laine Aluoja) ja Norrast Steinberg skole (õpetajad Kim Gjertsen ja Lisbeth Lidguist). 

Projekti eesmärk oli parandada õpilaste digitaalset kirjaoskust ja probleemide lahendamise oskust, kasutades selleks programmeerimiskeelt. Eesmärk saavutati matemaatika ja loogilise mõtlemise praktiliste rakenduste abil, koostööd tehti haridusrobotite Ozobot, Meet Edison ja EV3 programmeerimisel. Kasutati avatud lähtekoodiga või muul viisil kergesti ligipääsetavaid programmeerimiskeskkondi. 

Õpilased pidid välja selgitama, mida nad juba teavad robootikast, ja jagasid seda projektipartneritega. Töötati rahvusvahelistes gruppides, igas üks Haanja, üks Türi ja üks Steinbergi kooli õpilane. Haanja õpilased kasutasid EV3 robotit, Türi õpilased Ozobotti ja Steinbergi õpilased Meet Edisoni. Kõik õpilased täitsid neli ülesannet ja andsid tehtust ülevaade TwinSpace'is. Projekti lõpus hindasid õpilased projekti tervikuna ja andsid tagasisidet.

Ära märgiti ka projekt „Huvitav praktikapäev“ (An intresting Practice Day), parim eTwinningu projekt kutsehariduses; Ruth Leping ja Marje Jesjutin, Pärnu Kutsehariduskeskus. Samuti „Loomingulised eurooplased“ (Creativ Europeans) kui parim kunstiprojekt; Ingrid Pius, Tartu Hiie Kool.

Projekte hindasid eTwinningu eksperdid Meeri Sild, Mari Tõnisson, Ingrid Maadvere, Varje Tipp, Laine Aluoja. eTwinningu hindamismudeli alusel vaadeldi projektide pedagoogilist uuenduslikkust, õppekava lõimimist erinevates õppeainetes, suhtlemist ja infovahetust partnerkooliga, koostööd partnerkoolide vahel, aga ka tehnoloogia kasutamist ning projekti tulemusi ja mõju.

2018/2019. aastaks pälvis märgise „eTwinningu kool“ 1211 kooli üle Euroopa. Märgi saanud koolid on teerajajad ja eeskujud järgmistes valdkondades: digipraktika, e-turvalisuse praktika, uuenduslikud ja loovad lähenemisviisid pedagoogikale, töötajate kutsealase arengu edendamine, koostööl põhineva õppepraktika edendamine töötajate ja õpilaste seas. Märgis „eTwinningu kool“ tähendab tunnustust tehtud töö eest, annab koolile n-ö Euroopa mõõtme, aitab kaudselt mõjutada hariduspoliitikat. 

Esmakordselt välja antud tiitliga tunnustati ka seitset Eesti kooli ja ühte lasteaeda: Haanja Kool, Kohtla-Järve Lasteaed Tareke, Luunja Keskkool, Martna Põhikool, Peetri Lasteaed-Põhikool, Põltsamaa Ühisgümnaasium, Rakvere Gümnaasium, Surju Põhikool. Selle kohta saab lähemalt lugeda Koolielu artiklist "Märgis "eTwinningu kool" on tunnustus tehtud töö eest".

Foto: Koolielu arhiiv. 

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet