HITSA täienduskoolitusprogramm „Digiajastu haridusjuht“ pakub tuge ja teadmisi, kuidas juhtida õppimist ja õpetamist digiajastul ning kuidas luua kaasaja nõudmisi arvestav õpikeskkond. Anname ülevaate koolitusprogrammist ning uurime, milliseid projekte on programmis osalenud koolid teinud.
Eestis elab hinnanguliselt kuni 200 000 vaegkuuljat ning 1400–1600 viipekeelset kurti. Viljandi Kutseõppekeskuse haridustehnoloog Katriin Orason tutvustab värskelt valminud õpiobjekti, mis toetab vaegkuuljate ja kurtide õpetamist.
12. oktoobril avatakse taas e-kursuse kvaliteedimärgi taotlusvoor. Seekordne voor on juba üheksas, möödunud taotlusvoorudes on e-kursuse kvaliteedimärgiga tunnustatud kokku 198 e-kursust.
Pärnu linnavalitsus kuulutas sel kevadel välja üldhariduskoolide koostööprojekti "Pärnu linna digipööre", mille eesmärk on nutiseadmete igapäevane tark ning süsteemne integreerimine õppeprotsessi, õpilaste ja õpetajate digipädevuste ning digitaalse kirjaoskuse suurendamine ning koostöö arendamine.
Kolm Tallinna kooli võimaldavad oma õpilastel võtta valikaineid teistest koolidest. Koostöös eKooliga on koolidevaheliste kursuste haldamiseks välja arendatud infosüsteem.
Lasteaias saab ümbritsevat elu tundma õppida nii, et avastamisrõõmu jagub lastele kui ka õpetajale. Tuule lasteaia Tuulelipu rühma lapsed ja õpetaja Anu Peri võtsid ette avastustee, kuidas siduda loovus info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaga. Ühise retke tulemusena osaleti HITSA õpilaskonkurssidel.
Kas teadsite, et banaanide ja õunte abil on võimalik erinevaid muusikainstrumente mängida? Tallinna Luha Lasteaia õpetaja Kärt Kase tutvustab uudset "puuviljapilli" Makey Makey, mida ta aastajagu oma lastega katsetanud on.
Lasteaiaõpetaja Eve Saare on Aruküla patrioot ja talle meeldib juhiabi töö. Nii ongi ta Aruküla lasteaias Rukkilill õpetaja ja Pirita Kose lasteaias õppealajuhataja. Ametist sõltumata on kõige tähtsam ikkagi töö lastega.
Oma igapäevaelu paremaks korraldamiseks on asendamatu infotehnoloogiliste vahendite kasutamise oskus. Miks on oluline digivahendeid ka kooli ja kodu omavaheliseks suhtluseks kasutada, sellest kirjutab TLÜ lektor Elyna Nevski.
Austraalia Newcastle’i ülikooli professor Elizabeth Burd rääkis HITSA rahvusvahelisel hariduskonverentsil ümberpööratud klassiruumi meetodi kasutamisest ja muutustest õppeprotsessis. Uurisime Elizabeth Burdilt, mil moel see õppimist tõhustab.