2011. aastast alguse saanud tasuta veebipõhiste masskursuste ehk MOOCide võidukäik on Ameerika Ühendriikides miljoneid huvilisi leidnud. Euroopas on vaimustus väiksem olnud, sellele vaatamata on paljud ülikoolid võimalusest hoogsasti kinni haaranud.
Miks on oluline kujundada ja hinnata õpilaste digipädevusi? Meid ümbritseb iga päev tehnoloogia, lapsed puutuvad juba varases eas kokku kõikvõimalike digivahenditega, tunnevad ja käsitlevad neid palju rohkem ja osavamalt kui nende vanemad või õpetajad koolis. Miks on digipädevusi vaja veel kujundad?
Digitaalseid arengumappe ehk õppija kasutusele võetud keskkondi, mis toetavad personaalse arenguga seotud tegevuste esitlemist ja reflekteerimist digitaalsel kujul, võib õpetajal olla üks, kaks, kolm või rohkemgi. Või mitte ühtegi. Eesti õpetajate seas on praegu levinud pigem viimane variant.
Eestis on praegu 20 kooli, kes on spetsiaalselt õppinud digimuutust tegema. Need koolid osalesid 2014. ja 2015. aastal programmis Samsungi Digipööre, kus koolimeeskondadele õpetati nutiseadmete kasutamist õppetöös kõige laiemas võtmes.
Aasta hakul toimunud talveakadeemias katsetas Sisekaitseakadeemia meeskond esimest korda nn digibuffee koolitusformaati, et tutvustada töötajatele uusi võimalusi õppetöö mitmekesisemaks muutmiseks. Avastamist, katsetamist ja õppimist jätkus kõigile.
Veebileht educatorstechnology.com on välja toonud kaardirakendused, mis võimaldavad kaartide loomist, annotatsioone ning kaartide jagamist. Tasub julgelt proovida ja jagada kogemust ka teistega, sest kaarte saab edukalt kasutada ka õppetöös.
Viimase aja kõige huvitavam õppimise peatükk Sisekaitseakadeemias on seotud õppeotstarbelise drooni ehk mehitamata õhusõiduki soetamisega. Tutvustame, kuidas akadeemia uusimat asukat plaanitakse rakendada ning mida silmas pidada mehitamata õhusõidukite kasutamisel õppetöös.
Uue European Schoolneti projekti CO-LAB raames töötatakse välja õpilugusid, et nende abil õpilaste koostööoskusi parandada ja grupitöö kui õppemeetodi laialdasemat kasutuselevõttu koolides toetada. Õpilood ja näidistunnikavad on kõikidele õpetajatele tasuta kättesaadavad.
Üldhariduskoolis elektroonilistele tasemetöödele ja eksamitele üleminek ühendab endas mitmeid väljakutseid. Arendamist vajavad hindamisvahendid ja elektrooniline hindamiskeskkond ning kaasajastamist arvutipark.
Teaduskeskus AHHAA on kaasatud teismelistele suunatud projekti HYPATIA, mis alustab 21. aprillil üle-euroopalise teavituskampaaniaga „Expect Everything“. Projekti raames toimuvad koolides ja koolikeskkonnast väljas tegevused, mis on suunatud eelkõige 13- kuni 18- aastastele tüdrukutele.