Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA) korraldab Täiskasvanud Õppija Nädala raames 12. oktoobril kell 15:00 veebisaate „Salasuhtlus veebis ehk mis on asjade internet“. Asjade interneti võimalustest ja ohtudest räägivad Linnar Viik, Priit Vimberg, Erkki Leego ja Anto Veldre.
Täna toimub selle õppeaasta esimesene Võrgustik Võrgutab seminar, kus fookuses on õpetaja professionaalne areng – kuidas seda targalt planeerida ja juhtida ning kuidas selleks üldse aega leida. Seminarilt saab jälgida ka otseülekannet!
HITSA eestvedamisel korraldavad õpetajad ja haridusasutused 15.-23. oktoobril ligi 100 ProgeTiigri õpituba üle kogu Eesti, et tutvustada lastele ja noortele, kuidas tehnoloogiat enda kasuks tööle panna. Õpitubasid korraldatakse üleeuroopalise programmeerimisnädala Code Week raames.
Ilmunud on värske e-õppe uudiskiri, millega tähistame kümne aasta möödumist esimese uudiskirja väljaandmisest. Seekord pöörame tähelepanu kutseharidusele – kuidas edeneb digipööre kutsehariduses ning milline on koolide senine kogemus.
Augustis kogunesid haridustehnoloogid HITSA koordineerimisel 10. korda toimuvasse suvekooli, mis seekord peeti Kopra talus Viljandimaal. Tähistamaks kümne aasta möödumist võrgustiku loomisest, palusime haridustehnoloogidel nimetada ühiseid saavutusi.
25. augustil Tartu Kutsehariduskeskuses toimunud Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse digitehnoloogia teemaline seminar „DigiMeister 2016: köieltants“ oli kui nutikas sissejuhatus kutsehariduse uude õppeaastasse.
Tänapäeva muutunud õpikäsitus ning tehnoloogia vahendite laialdane kasutamine on tekitanud huvitava olukorra: õppija roll ja vastutus kasvab, õppida saab igal pool ja igal ajal ning teadmiste hankimine on tänu nutiseadmete ja interneti levikule vaid minutite küsimus.
Infoühiskonnas on raske toime tulla ilma infopädevuseta. Uut infot vajame me pidevalt, nii isiklikuks otstarbeks kui ka õppetöös kasutamiseks. Kuidas valida sobiv infoallikas, infopäring sõnastada, tulemusi kriitiliselt hinnata, kasutuslitsentse teada ja lõpuks ka korrektselt viidata?
Eesti kooliprogrammi oluline roll on aidata igal noorel kasvada edukaks ja teadlikuks ühiskonna liikmeks. Kuivõrd valmis on aga meie koolid ja õpetajad, et kasvatada kodanikke, kes on ühteaegu edukad nii tava- kui ka digitaalses maailmas?