Laupäeval, 7. mail 2016 kell 12.00–20.00 toimuvad IT Kolledžis “Teeme ära!” ettevõtmise raames vabavaratalgud. Talgute eesmärk on aidata inimesi, kelle arvutites töötab veel MS Windows ja MS Office, kuid mitte ainult – teretulnud on kõik arvutikasutajad.
Aprillis lisandus Koolielu portaali neli uut juhendit (Tackk, Baamboozle, Listango ja SimpleSite). Veebiseminar juhendite tutvustamiseks toimub 10. aprillil.
Aprilli lõpus said Tartu Kivilinna Kooli väikesed professorid ja noored akadeemikud osa looduse koolituspäevast Emajõe- Suursoos. 1.-3. klasside õpilased õppisid tundma Emajõe elustikku.
HITSA avab taotlusvooru, kus on võimalik kõigil alus-, üld- ja kutseharidusasutustel taotleda toetust mikrokontroller arendusplaatide, robootika komplektide ja nende riistvaraliste lisade, elektroonika-mehhaanika KIT-ide ning 3D-printer KIT-ide soetamiseks.
Haridustehnoloogil tuleb igapäevaselt vastata õpetajate küsimustele: kuidas ma saaksin videot töödelda, milline on parim testimise keskkond, kust leian simulatsioone või milline on parim äpp eesti keele õppimiseks. HITSA korraldas nutipäeva, et üheskoos õppetööks sobivaid rakendusi katsetada.
Miks on oluline kujundada ja hinnata õpilaste digipädevusi? Meid ümbritseb iga päev tehnoloogia, lapsed puutuvad juba varases eas kokku kõikvõimalike digivahenditega, tunnevad ja käsitlevad neid palju rohkem ja osavamalt kui nende vanemad või õpetajad koolis. Miks on digipädevusi vaja veel kujundad?
Digitaalseid arengumappe ehk õppija kasutusele võetud keskkondi, mis toetavad personaalse arenguga seotud tegevuste esitlemist ja reflekteerimist digitaalsel kujul, võib õpetajal olla üks, kaks, kolm või rohkemgi. Või mitte ühtegi. Eesti õpetajate seas on praegu levinud pigem viimane variant.
Veebileht educatorstechnology.com on välja toonud kaardirakendused, mis võimaldavad kaartide loomist, annotatsioone ning kaartide jagamist. Tasub julgelt proovida ja jagada kogemust ka teistega, sest kaarte saab edukalt kasutada ka õppetöös.
Üldhariduskoolis elektroonilistele tasemetöödele ja eksamitele üleminek ühendab endas mitmeid väljakutseid. Arendamist vajavad hindamisvahendid ja elektrooniline hindamiskeskkond ning kaasajastamist arvutipark.
Eelmises uudiskirjas tutvustati nelja veebirakendust uue keele õppeks, tutvustamata jäi aga Eestis arendatud veebipõhine sõnavara õppimise tarkvara Kypsis, mis töötab sõnakaartide põhimõttel. See on mõeldud abivahendina õpikute ja kursuste juurde.